Notes no. 1.1 [32. Fragments]

1.

  • Historie se zpomalila jako světlo v blízkosti hustého vesmírného tělesa.

2.

  • Hustota měst, komodit, poselství a okruhů.

3.

  • Historie, nebude schopna dohnat historický konec, jestliže je takto zachycena gravitační masou sociální lhostejnosti.

4.

  • Společnost.
  • Stereofonní efekt.
  • Simulace hudby.
  • Hudba se ztrácí ve zvláštních efektech ultra-věrnosti.

5.

  • Naše posedlost skutečností potlačuje vědomí, že události se odehrávají někde jinde, a předjímá jejich konec tím, že nás osvobozuje od lineárního času.

6.

  • Formy kulturního jednání, které vznikají jako následek nutkání uchopovat skutečnost primárně ve vztahu k tématům uloženým v paměti chápaným jako ukládání, zpracování a vybavování informací.

7.

  • Historie se reprodukuje skrze naše technologie.

8.

  • Myšlenka konce je iluze.
  • Konec může nabývat různých forem podle toho, jakých rétorických figur použijeme pro jeho popis.

9.

  • Budoucnost se stala téměř tak neskutečnou a prázdnou jako minulost.

10.

  • Historie neprobíhá podle scénáře.
  • Rozředění historie jako události.

11.

  • Současnost = další epizoda a relativizování tvůrčích projevů jednotlivců.
  • Současnost podporuje rezignovaný realismus.
  • Neboť změna znamená, že současnost je nedůležitá.
  • Plodí pocit pozdního příchodu.

12.

  • E. M. Cioran: naše stroje neženou lidstvo k záhubě, ale byly vynalezeny pro člověka, neboť on už na cestě k záhubě byl, hledal pomocné prostředky, jak jí dosáhnout rychleji a účinněji. 

13.

  • Lidské působení a nelidské výsledky.
  • Západ si vždycky liboval v představách vlastní smrti.
  • Demokracie vytváří nové formy anomálního násilí v podobě vynuceného vzájemného působení a účasti.
  • Vytváří svobodu, která vede k anomáliím uvnitř systému.

14.

  • Poukázat na zkrat v historii neznamená věřit v nic. 
  • Zaznamenávat zakřivení historie nazpět a pokoušet se zamezit jeho smrtícím účinkům.

15.

  • Obnova předchozích a nebo potlačených hodnot a energií.

16.

  • Oslabené tělo.
  • Ve kterém se znovu rozmohla původně latentní choroba.

17.

  • Retrospektivní scénář.
  • Hledání vykoupení tím, že oprašujeme a znovu pouštíme do oběhu staré ideologie, hodnoty a režimy.

18.

  • Stav nostalgie a truchlení.
  • Zbyla melancholie a vztek .
  • Prázdné simulace.

19.

  • Obrácení znamení katastrofy.
  • Ztracený předmět je za námi.
  • Žádná budoucí katastrofa nebude.

20.

  • Nelinearita otevřená podivným zvratům.
  • Anagram.
  • Hravý zmatek dovoluje vyrušit formy = Xenopoetika.
  • Alternativa k rozčarovanému zmatku.

21.

  • Dopad událostí symbolizuje odmítnutí, že by jakákoliv událost něco znamenala.
  • Nemá jiný význam než očekávatelný smysl utvořený v jejím naprogramování.
  • Historie je dnes příliš reálná a příliš bezprostřední, protože události, které by ji měli tvořit, nemají čas se rozvinout.
  • Zúžení = současné události = transformace do reálného času.

22.

  • Jean Baudrillard: úžasná událost – událost, která se neměří svými přičinami ani svými následky, ale vytváří si svou vlastní scénu, taková událost už dávno neexistuje. 

23.

  • Požírání mrtvol a hledání nové oběti.

DTVmlP9WAAYH8TV

  • Cvičení v recyklaci mrtvol.

24.

  • Když je současnost a budoucnost hluboce zmrazená, veškeré fekálie, přicházejí z minulosti.
  • Neúspěšné ideologie > zastaralé utopie…
  • To vše přetvává v našich myslích.
  • Fosilní ideje.

25.

  • Přirozený svět, který se stal břemenem.
  • Břemenem, kterého se ale nedokážeme zbavit.

26.

  • Technické – průmyslové struktury, které zhušťují funkce, modely a programy.
  • Způsobují, že životní prostředí vypadá jako nadbytečné.

27.

  • Vyšší roviny nestability ve vztahu k čemukoliv.

28.

  •  Trvalá a neměnná verze ,,stále nového”, aby zajistila přežití systému.
  • ,,Stále nové” narušuje význam pokroku jako pobyhu vpřed, a tak vytváří zkušenost – konce.
  • Opravdu nové je to, co dovoluje světu zůstat stejným.

29.

  • Hluboká nehybnost sci-fi.
  • Klimatizované tlumené ticho.
  • Technika odhalila výsledek, ke kterému tyto hodnoty nevyhnutelně vedou.
  • Podstatou techniky není nic technického.
  • Dokonalý nihilismus.

30.

  • Chaotické jádro uvnitř objektivního světa.

31.

  • Virtuální technologie obsahuje jistý perfekcionismus, který nás staví do role vyhynutého druhu nebo inertního rezidua spíše odpovídajícího tradičním modelům technického odcizení.

32.

  • Technika vypočítala konec v předstihu proti času.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s