Notes No. 1, [31. Fragments]

1.

  • Dvojitá spirála symbolu a znaku.
  • Existují dvě formy, které jsou neustále v opozici, které jsou si navzájem protipóly, ale neexistuje zde žádné vysvětlení.
  • Existuje určitý typ rozvinutí, který je spíše hudební, v každém případě je to rytmus. Existuje polarita, opozice mezi produkcí a sváděním, politickou ekonomií a smrtí, fatálním a banálním.
  • Nelze však říci, že v tom všem je obsažena existence pokroku.
  • Všechno je dáno na začátku, nastává pak jen určitá modulace.
  • Znaky a koncepty se navzájem překřižují, sklouzávají jeden do druhého, mísí se navzájem.
  • Dvojitá spirála.

  • Neexistuje žádný binární systém, který funguje podle libosti od začátku do konce.
  • To znamená, že ona polarizace je v pohybu, stoupá po křivce.
  • Samozřejmě se může jednat o iluzi, ale je to pohyb vzhůru, v tom smyslu, že jsme něčím unášeni pryč, včetně nutnosti inherentní samotným konceptům, které se ničí a produkují, nebo se regenerují jinými způsoby.
  • Koncepty nelze řídit a kontrolovat.
  • Je nutno je zničit, vytěsnit.
  • Koncepty se samozřejmě regenerují, proměňují se něčeho jiného.
  • Existuje současně polarita, polární intenzita a pohyb, který přichází zevnitř stroje, který způsobuje to, že se koncepty vynořují a mizí.
  • Existuje jen vířivý pohyb a regenerace.

GyreW

  • Zde není nic společného s intelektuální produkcí, jako takovou, ale s objevováním a mizením.
  • Obsah myšlenek, se nachází ve stejné formě ve vztahu ke koncepci evoluce.
  • Ta je tak formulována podle scénáře stejného typu.
  • Věci se objevují a mizí.
  • Nemůžeme říct, že existuje nějaká akumulace věcí.
  • Současně můžeme říct, že existuje relativní akumulace a simultánní disakumulace.
  • Jako další typ hry (zcela odlišný od tradiční intelektuální hry).
  • Což je příčinou toho, že existuje tolik nepřátelství, odporu.
  • Lidé si říkají : A co s tím máme dělat?
  • Mohli bychom říci: No, to je všechno moc hezké, ale o čem to všechno je?
  • Přesahuje to lidské chápání.
  • Nejedná se o hru o produkci či konstrukci.
  • Jsou zde koncepty, ale jedná se opravdu o koncepty?
  • Druh teorie-fikce, kde věci se nakonec samy sebou rozpadají.
  • Existuje autodestrukce.
  • V žádném případe neexistuje nějaká centralizace aurgumentů, referentů.
  • Máme zde něco nestálého, nepevného > závažného.
  • Další druh hry.
  • Kulminací toho všeho je fragment a forma.
  • V níž není důležitější obsah každého fragmentu, ale prázdno, časové i prostorové.
  • Stále zde máme myšlení, ale můžeme ho nazývat teorií?
  • Jsou zde myšlenky a idee, ale rozvíjejí se odlišným způsobem.
  • Jejich pohyb je akcelerován.
  • Objevují se a mizí.
  • Stále rychleji.
  • Každý fragment, každá část se současně objevuje a mizí.
  • A přesto mezi nimi existuje určitá ozvěna. 
  • Nejextrémnější forma.

2.

  • Paradox realizace věcí.
  • Skutečnost přechodu do reality je degenerace věcí.
  • Konec utopie.

3.

  • Syntetický objekt.
  • Existuje násílí, ale není reálné, je virtuální.
  • Existuje také násilí ve virtuálním, ale je to simulační model.
  • Výsadková válka, která se neděje.
  • Je již naprogamována a nastává tak, jak byla naprogramována.
  • Válka se neudála způsobem, jak byla naplánována, protože se nakonec dostala mimo koleje.
  • Nic se nevyřešilo.
  • Situace je o mnoho horší.
  • Jedná se o simulakrum války.
  • Jehož jediným důsledkem je simulakrum jednání.

4.

  • Na konci, nebo spíš na koncích.
  • Elias Canneti říká: že od určitého momentu v čase lidská rasa vypadla z historie.
  • Najít onen kritický bod, ono slepé místo v čase. Jinak budeme jen pokračovat v sebedestrukci.
  • To není konec, ale spíš extáze, primárním smyslu slova a současně přechod do rozpuštění a přesáhnutí formy.
  • Historie přežívá své mizení.
  • Historie neskončila, je jen ve stavu simulace jako tělo, které je podchlazeno, jako ve stavu zimního spánku.
  • Všechno již není skutečné či pravdivé.
  • Co pak znamená věřit?
  • Udržování nějakého druhu subjektivity jako kritérium platnosti věcí.
  • Pokud věcem dává význam jen věrohodnost, zůstaneme uvěznění v imaginárním.

5.

  • Možnost čisté události, kterou již nelze manipulovat, interpretovat nebo dešifrovat žádnou historickou subjetivitou.
  • Tato tabula rasa čistí prostor, ale platíme za to vysokou cenu prázdnotou a rozčarováním. Svůdnos a prázdnota nihilismu.
  • Samotná logika vede k rozčarování.
  • Nemůžeme dlouho vydržet s negativismem a nihilismem.
  • Otevírá se svět, který je více vzrušující.
  • Ne jistější, ale chvějivější, kde jméno hry zůstává utajeno.
  • Svět ovládaný reverzibilitou a indeterminencí.
  • Izolovat ve věcech cokoliv, co umožňuje interpretaci, cokoliv, co je přetěžuje významem.
  • Zvláštní pocit závrati.
  • Radovat se ze svého vlastního mizení je ještě další, paradoxnější, paroxysmální forma subjetivity.
  • Co zůstane, když odstraníme ono přetížení významem?
  • Zůstane mnohem méně, než jsme ochotni připustit.
  • Každý systém hodnot – například v pojmech energie – se rozpadá.

6.

  • Pyramida konceptů je často vybudována nad prázdným hrobem.
  • Je to tentýž znak, který kontroluje objevování a mizení.

7.

  • Uskutečňování jako rozpuštění touhy.
  • Oproti D&G: touha základem uskutečnování.
  • Na touze je znepokojující, je idea energie ve zdroji všech těch proudů.
  • Je to skutečně touha?
  • Nejsem si jistý.
  • Rozčarování, druhý aspekt okouzlení.
  • To už není touha.
  • Je to svádění.
  • Věci se dějí samy od sebe, bez jakékoliv mediace, způsobem instantní komutace, okamžité výměny.
  • Neexistuje už žádná metafora, spíše metamorfóza.
  • Metamorfóza ruší metaforu, která je modelem jazyka, možností sdělovat význam.
  • Metamorfóza je v radikálním bodě systému, v bodě, kde už neexistuje žádný zákon či symbolický řád.
  • Je to proces bez jakéhokoliv subjektu.
  • Bez smrti.
  • Mimo jakoukoliv touhu.
  • Proces, ve kterém se účastní jen pravidla hry forem.
  • To, co psychoanalýza říká o mytologii, je jen zneužití metaforického jazyka.
  • Co by tedy odpovídalo té mytologii v řádu metamorfózy?
  • Možnost transmutace: stávání se zvířetem, stávání se ženou.
  • Nomádologie: válečný stroj.
  • Láska už není považována za závislost touhy při nedostatku, ale v nevědomé formě transformace do druhé formy.
  • V metamorfickém nevědomí není nic potlačováno.
  • Metafora se obchází.
  • Naopak v metastázi – bujení, obezita, rakovina – bohužel opět neexistuje žádný subjekt.
  • Neexistuje už žádný jazyk.
  • Metafora není možná.

8.

  • Co se utváří, když subjektivita mizí?
  • Něco paradoxního.
  • Existují tři mody mizení.
  • 1. subjekt zmizí v klonujícím systému, který eliminuje smrt. To nemá žádný půvab. Je to hodně podobné exterminaci, která je proliferující metastatickou formou mizení subjektu.
  • 2. mizení jako smrt, což je metaforickou formou subjektu.
  • 3mizení jako hru, umění mizení. 
  • Mechanické mizení  – klonování.
  • Organické – smrt.
  • Rituální – hra.

9.

  • Mizení jako proud, ale také jako absolutní transparenci.
  • Ztráta reálného, absolutní distance reálného.
  • Nemůžeme se už dotýkat věcí.

10.

  • Jediná forma reálného = posunování věcí.
  • Jinak hrozí paralýza – nebo vypaření se.
  • Paralýza = panická obrana identity.
  • Neuróza – obnosit unavit sám sebe.
  • Vypařování, evaporace je chloroform nebo éter.
  • Mizení beze stopy.
  • Kapalná hrůza.
  • Má cenu vzdát se veškeré subjektivity, abychom se zachránili před hrůzou?
  • My už nejsme v systémech, kde se něco skutečného děje.
  • De-subjektivizace věcí.
  • Když veškerá subjektivita zmizí?
  • Nastane závrať.
  • Podobně jako ve všech hrách.
  • Neexistuje žádná rozkoš.
  • Žádný zájem.
  • Ale druh závrati indukované spojeními.
  • Přepínací operace, ve kterých se subjekt ztrácí.

11.

  • Panika vs. hrůza
  • Panika nemusí být špatná.
  • Je extatická.
  • Způsob propagace kontaktem, jako nákaza, jen rychlejší.
  • Prastarý princip metamorfózy, přecházející z jedné formy do druhé, aniž by prošla systémem významu.
  • Rychlost je účinkem paniky vzhledem k pohybu (Virilio).
  • Účinek závrati.

12.

  • Smrt přešla buď do historie metamorfózy nebo do historie metastáz.
  • Extáze jako metastáze (Franz Bader).
  • (FB): extáze anticipace smrti.
  • Přechodem do metastatického stavu živoucího objektu.

13.

  • Když už neexistuje žádná skutečná vášen, když mizí život lásky, pak neexistuje žádná možnost různorodosti modalit vzhledem k lásce nebo existenci.
  • Je to výjimečně povzbudivé, trochu extatické, trochu reziduální, ale také hluboce melancholické.
  • Smrt je něco, co se již stalo.

14.

  • Mizení je něco zcela jiného než smrt.
  • Umírání nepřináší nic dobrého.
  • Stejně musíme zmizet.
  • Modus připodobněný modu svádění.
  • Smrt významu není sama o sobě vůbec zajímavá.

15.

  • Směna.
  • Existuje řád směny a řád osudu.
  • Tam, kde není směna možná, vítězí osud.
  • Kdokoliv dojde do situace, v níž je směna nemožná, přechází do osudového, fatálního řádu katastrofy.
  • Duální reverzibilita.
  • Agonistická výzva.

16.

  • Fatální řád: je předmětný řád nejvyšší nutnosti.
  • Otázka finality již neplatí.
  • Událost nebo bytost, nebo slovo > rozpouští veěkeré usílí ve vysvětlení.
  • Působí silou, která již nepatří do finálního nebo kauzálního řádu.
  • Je finálnější než finální: je fatální.
  • Tímtéž způsobem, jakým je rychlost pohyblivější než pohyb > je to čistá forma, nezávislá na jakémkoliv cíly.
  • Rychlost je extatickou formou pohybu.
  • V extázi již neexistuje žádná scéna > žádné divadlo.
  • Není tam žádná vášeň.
  • Extatická forma je intenzivní, ale postrádá vášeň.
  • Fatální je extáze ve formě nějaké události, stejným způsobem, jakým je volně plynoucí kapitál extatickou formou cirkulace peněz.
  • Nemají už žádný vztah k produkci.
  • Extrémní forma logiky kapitálu.
  • Extatická forma kapitálu > generalizovaná směna.
  • Orbitální forma.

17.

  • Po úspěšné události nic nezůstává.
  • V kterémkoliv daném momentu má univerzum možnost inkarnovat se v detailu, který je sám o sobě neospravedlnitelný.
  • Univerzální již neexistuje, nezůstává nic než singularita, která může nabrat aspekt totality.
  • Univerzální je chráněnou rezervací > sídlo indiferentní strategie.
  • Nelze mu přiřadit konec, význam, důvod.
  • Je totální krystalizací, která vzniká kolem nějaké události.

18.

  • Události již nejsou událostmi subjetu.
  • Dosahují bodu, kde fungují zcela sami od sebe.
  • Čiré spojení událostí v logice zdánlivostí, které splňuje svádění.
  • Katastrofa mě fascinuje jako náhoda, fascinuje mě jako nutnost.
  • To, že zdánlivosti fungují na samy od sebe, je založeno na nutnost, která je neúprosnější než řetěz příčin, který je relativně arbitrární, stejně jako spojení označujícího a označovaného.
  • Spojení, ten řetěz zdánlivostí, jsou znaky, které ve skutečnosti nedávají smysl.
  • Pro hru existuje pravidlo.

19.

  • Situace mohou být přehrávány donekonečna pravidlo se nemění.
  • Je tajné, nikdy nepoznané, nikdy nevyslovené.
  • Kdyby bylo známé, věci by se opět staly viditelnými a reverzibilními.
  • S kauzálními nebo racionálními sekvencemi přichází krize.
  • Se seduktivními sekvencemi jste naopak > a to doslova > v řádu katastrofy.

20.

  •  Logika laviny.
  • Formy, kterou jsou mimo soud, mají mnohem větší sílu fascinace, ale ze stejného důvodu jsou velmi nebezpěčné pro jakýkoliv řád.
  • Nelze je kontrolovat a ovládat.
  • V kterékoliv chvíli může nějaká forma nebo kategorie přestat reprezentovat sebe samu, nevstupuje už do stadia reprezentace, nefunguje už podle svého určení.
  • Zpětně se zdvojuje křivkou, která je tak rapidní, že dosahuje určité potencializace.
  • Vše ostaní přechází do stavu beztíže.

21.

  •  Jazyk je vždy řádem svádění, do té míry, do jaké je řádem mutačním.
  • Jestliže předpokládáme spojitý, progresivní, lineární řád, pak je přesto založen na mutační superstruktuře.
  • Jedno slovo vyvolává druhé v katastrofě kouzla.
  • Jedno vede k druhému bezmyšlenkovitým, nesrozumitelným způsobem.

22.

  • Vše, co můžeme dělat, je to, že se budeme usilovat o totální alienaci politického subjektu.
  • Teorie alienace (odcizení) se stala ozvěnou, echem, které média potřebují ke své existenci.

23.

  • Teorie mizení (Virilio).
  • Čas od času teorie sama umožňuje krásné efekty mizení.
  • Zrychlení dovoluje ještě jeden způsob efektu mizení, ještě další řád, kterého nelze dosáhnout žádným jiným způsobem.
  • Teorie jde do extrémů (Virilio).
  • Proč lidé jdou do těchto extrémů, pokud ovšem předpokládáme, že celý svět i vesmír se také pohybují směrem k extrémům.
  • Zde jsme nuceni udělat téměř objetivní, racionální hypotézu.
  • Není možné si myslet, že teorie není ničím jiným než fikcí.
  • Někde musí existovat mez, která ustavuje realitu, aby vůbec mohla být nějaká teorie.
  • Bod, v němž se věci zastaví nebo z něhož mouhou odstartovat.

24.

  • Posunout militární k jakémusi absolutnímu extrému moci, který jedině může způsobit její vlastní pád, postavit ji před Boží soud a absorbovat ve společnosti, kterou ničí.
  • Systém pohlcuje svůj vlastní princip reality, nafukuje své vlastní prázdné formy, až dosáhně absolutní hodnoty a jeho vlastním ironickým osudem je jeho zvrat.
  • Forma militarismu.
  • Například nukleární hrozba.
  • Na té není nic fatálního.
  • Nukleární hrozba je součástí soft modu extremizace.
  • Kousek po kousku.
  • Odstrašování a zastrašování.
  • Žádná apokalypsa.
  • Pohyb mezi skutečným pojmem a pojme mýtickým.
  • Kdyby existoval pojem absolutní nukleární apokalypsy v říši reálného…
  • Když se tato metafora zhroutí do reality.
  • Nebude možné vůbec myslet.

25.

  • Strategické změny a nejistoty.

26.

  • Tajemství leží v totální autonomii příběhu, formy, mýtu, který již nelze popsat logickým, koherentním a přijatelným způsobem, ale který končí vražedným šílenstvím, amokem.
  • Za určitým bodem inerce se formy začnou chovat jako valící se sněhová koule a teror je uvolněn jako prázdná forma.
  • Efekt, který se živí sám sebou a může se stát zdrojem obrovské energie (viz. fašismus.)
  • Když účinky postupují něž příčiny, mohou je pohltit.
  • Pokus akcelerovat ryhleji, než akceleruje lineárnost.
  • Pohyb někam směřuje > ryhlost nikoliv.

27.

  • Terorismus nemá o nic víc smyslu než stát.
  • Jsou spojenci v kruhovém uspořádání.
  • Spíše se jedná o roli partnera než odpůrce.
  • Věci se přehrávají na vědomé rovině protivníků, války, nesmiřitelnosti, nelučitelných ideologií.
  • Ale co se ve skutečnosti děje pod povrchem?

28.

  • Reálné není objektivním stavem věcí.
  • Je bodem, ve kterém teorie nemůže nic dělat.
  • Reálné je výzvou teoretickému systému.
  • Teorie nemůže mít žádný jiný status než ten, že vrhá výzvu reálnému.
  • V tom bodě teorie již není teorií, je samotnou událostí.
  • Mohli bychom snad vypracovat nějaký model pohyblivých zemských ker, abychom použili termín ze seizmologie v teorii katastrof.
  • Seizmická je naše forma klouzání a sesmekávání referenčního.
  • Konec infrastruktury.
  • Nezůstává nic kromě posunů, které vyvolávají velmi silné primitivní události.
  • Nevnímáme už události jako revoluce nebo efekty suprastruktury, ale jako podzemní efekty klouzání a smyků, fraktální zóny, v nichž se věci dějí.
  • Mezi zemskými krami pevniny nedrží zcela pevně.
  • Klouzají jedna přes druhou.
  • Geoseizmický pohled.
  • Věcí se již nesetkávají frontálně, klouzají jedna přes druhou.
  • Každý si činí nárok, že je v realitě.
  • Ale v reálu se nic neděje.

29.

  • Existuje křivka, které nemůžeme uniknout.
  • Nezůstene nic, jen pocit závrati.
  • S nimž nemůžeme dělat nic.
  • Kdyby tato hra neexistovala, nebylo by ani žádné potěšení.

30.

  • Není snadné vytvořit prázdno.
  • Můžeme kouzlem implodovat v reálném?
  • Aniž bychom směřovali k sebevraždě?
  • Postupně hrajeme proces mizení. 
  • Vyzýváme toho druhého, aby nás znovuobjevil.
  • Nejedná se o proces expanze a dobytí.
  • Jedná se o imlozivní proces hry.

31.

  • Tajemství teorie je to, že pravda neexistuje.
  • Pravda ustavuje prostor, který již nelze obsadit.
  • Celou strategií je ho opravdu neobsadit, ale pracovat kolem něho tak, aby přišli jiní a obsadili ho.
  • To znamená vytvořit prázdno, do kterého spadnou jiní.

Snímek obrazovky 2018-02-21 v 20.53.19

Reklamy

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s